filesell
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مقاله+آموزش+اخبار تازه ها
 

با افزایش روز افزون استفاده از این برنامه ، کاربران نسبت به هک اکانت کاربری خود در تلگرام بسیار نگران‌ می‌باشند.اما آیا واقعا تلگرام هک می شود؟


این روزها تلگرام به محبوترین اپلیکیشن پیام رسانی در گوشی های موبایل برای کاربران ایرانی مبدل شده و افراد زیادی در کشورمان مشغول استفاده از این برنامه می باشند. با افزایش روز افزون استفاده از این برنامه ، کاربران نسبت به هک اکانت کاربری خود در تلگرام بسیار نگران‌ می‌باشند.اما آیا واقعا تلگرام هک می شود ؟

بگذارید از همین ابتدا تکلیف را روشن کنیم ، در حال حاضر هک تلگرام بی معناست و این شبکه اجتماعی یکی از امن‌ترین سرویس‌های پیام رسان می‌باشد و اگر با جملات و با تبلیغات درمورد هک تلگرام و … مواجه شدید، بدانید اینگونه فعالیت‌ها جنبه کلاه برداری داشته و تاکنون به طور عملی هیچ گونه نفوذی در این شبکه پیام رسان گزارش نشده است، تا جایی که مدیران این سرویس برای هک تلگرام جایزه بسیار خوبی در نظر گرفته اند.

در حالت کلی هک تلگرام از ضعف مدیریتی کاربران نشات می گیرد. نفوذگران و افرادی که با تبلیغ هک تلگرام افکار کاربران را به خود مشغول کرده‌اند در حقیقت با استفاده از سادگی این دسته از افراد از راه‌های غیر معمولی مانند ارسال لینک های آلوده‌ی ویروسی اقدام به جاسوسی و یا بدست گرفتن اکانت کاربری افراد می نمایند.

در حالت کلی به چند روش می‌توان به اکانت کاربری شخص دیگری دسترسی پیدا کرد و یا به جاسوسی از اطلاعات موجود در گوشی وی پرداخت. بنابراین توصیه می‌کنیم در هنگام استفاده از اپلیکیشن تلگرام و حتی دیگر اپلیکیشن‌ها به چند نکته ضروری توجه نمایید:

در هنگام استفاده از گروه ها، ربات‌ها و یا حتی کانال ها وارد لینک‌های مشکوک نشوید.
کمتر به عضویت کانال ها، ربات‌ها و گروه های غیر معتبر در آیید.
لینک های عضویت تلگرامی با آدرس https://telegram.me آغاز می شوند بنابراین بر روی لینک های فاقد این آدرس به هیچ وجه کلیک نکرده مگر در کانال های رسمی و معتبر.
به غیر از نصب نسخه اصلی اپلیکیشن تلگرام از نصب و استفاده دیگر اپلیکیشن های مشابه با نام تلگرام که در فروشگاه‌های اپلیکیشن موجود است، خودداری نمایید.
تا جایی که ممکن است اپلیکیشن خود را به روز نگه داشته و همیشه آخرین نسخه منتشر شده را نصب نمایید.

توجه داشته باشید که بیشتر نفوذگران از طریق نصب اپلیکیشن‌های جاسوسی بر روی دستگاه موفق می‌شوند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند و جالب است که نام این کار را نیز هک می‌نامند در حالی که باید بدانید اینگونه اپلیکیشن‌ها در فروشگاه‌های اپلیکیشن از جمله گوگل پلی به رایگان موجود و در دسترس کاربران قرار دارد، به گونه ای که با نصب آن بر روی دستگاه هدف می توان به تمامی اطلاعات موجود در گوشی و یا تبلت اشخاص دسترسی پیدا کرد و حتی کنترل دستگاه را نیز به دست گرفت.

در آخر اگر با هرگونه مشکلی برخورد کردید، ابتدا وارد بخش تظیمات اپلیکیشن تلگرام شوید و در قسمت Active Sessions دستگاه‌های متصل به کانت کاربری خود را بررسی کرده و اگر نام گوشی و یا تبلتی غیر از دستگاه‌های شما در لیست بود با زدن گزینه Terminate All Other Sessions آنها را غیر فعال نمایید تا از هر گونه نفوذ در اطلاعات و ناحیه کاربری شما جلوگیری شود.

اپلیکیشن تلگرام در کشورمان بیشترین کاربر را داشته و به ادعای یک کارشناس فضای مجازی ،75 درصد کاربران تلگرام ایرانی‌ هستند.حتی اگر این ادعا درست هم نباشد ، جای هیچ شکی نیست که ایرانی ها سهم بسیار زیادی در استفاده از این اپلیکیشن دارند. /گجت نیوز




موضوع مطلب :

ارسال شده در: پنج شنبه 95 بهمن 14 :: 1:29 صبح :: توسط : علی

 
درباره وبلاگ
لوگو

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 184998





 
 
filesell