filesell
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مقاله+آموزش+اخبار تازه ها
 

با توجه به قوانین جهانی بیشترین کاربران شبکه تلگرام در ایران هستند این شرکت باید اقدام به انتقال سرورهای خود به داخل خاک ایران کند.


آخرین جلسه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بعد از دو جلسه تأخیر، 20 روز گذشته با حضور حداکثری اعضای آن پیرامون بررسی "ادامه فعالیت تلگرام در ایران" برگزار و نهایتا مصوب شد که چنانچه شبکه تلگرام ظرف مدت محدودی اقدامات لازم برای تبعیت از قوانین مقررات و کشور را انجام ندهد و تخطی نماید نسبت به فیلترینگ آن اقدام شود.


همچنین وزارت ارتباطات مکلف شد تا اقدامات لازم برای تقویت شبکه‌های داخلی را به عمل آورد.

محمود واعظی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- هم بعد از آن جلسه اظهار کرد: مکاتباتی با مدیران شبکه تلگرام داشتیم و اعلام کردیم که بخش‌های غیراخلاقی و مستهجن این شبکه باید فیلتر شود و آنان نیز در پاسخ به مکاتبات، بخش‌های مستهجن را فیلتر کردند.

وی افزود: اگر این شبکه در چارچوب قوانین کشورمان نباشد، آن را فیلتر خواهیم کرد. مدیران شبکه تلگرام اعلام کردند یک کارمند مخصوص ایران در این شبکه به کار گرفته شده تا از انتشار موضوعات نامناسب و خارج از شئونات اخلاقی جلوگیری کنند.

او درباره آینده این شبکه گفت: فکر نمی‌‌کنم این شبکه فیلتر شود.

با این حال روز گذشته کمال هادیانفر -رئیس پلیس فتا- در پاسخ به سوالی درباره نظر پلیس برای فیلترینگ تلگرام، گفت: در اولین خواسته ایران از شرکت تلگرام تاکید شده است که با توجه به حجم زیاد کاربران ایرانی این شرکت، تلگرام می‌بایست اطلاعات کاربران ایرانی را کاملا محفوظ نگه دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر این با توجه به قوانین جهانی بیشترین کاربران شبکه تلگرام در ایران هستند این شرکت باید اقدام به انتقال سرورهای خود به داخل خاک ایران کند.

او با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین پرونده‌های ما درباره فعالیت گروه‌های تروریستی از جمله داعش فارسی، جرائم اخلاقی و ... در فضای شبکه تلگرام است، ابراز کرد: با توجه به این موضوع و قوانین جهانی، شرکت تلگرام موظف به انتقال سرورهای خود به داخل کشورمان است.

رئیس پلیس فتا، گفت: البته مدیر شرکت تلگرام عنوان می‌کند که به واسطه تحریم ایران، قادر به انتقال سرورهای خود به داخل خاک کشورمان نیست و این در حالیست که علی‌رغم این تحریم‌ها، شرکت تلگرام از فضای سایبری ایران برای فعالیت در کشورمان استفاده می‌کند.

هادیانفر خاطر نشان کرد: در حال حاضر وزارت ارتباطات و پلیس اینترپل در حال پیگیری درخواست‌های ایران از کمپانی تلگرام هستند و این کمپانی در صورت تمایل برای ادامه فعالیت در ایران ملزم است تا سرورهای خود را به خاک ایران منتقل کند.

وی در پایان تاکید کرد: البته پلیس فتا در حال حاضر نیز دست بسته نبوده و با مجرمان فعال در نرم‌افزارهای موبایلی از جمله تلگرام، وایبر و ... برخوردهای لازم را انجام می‌دهد و نمونه‌هایی از این موضوع پیشتر به اطلاع عموم رسیده است.

با این حال، ایران تاکنون دارای مرکز توزیع محتوا در قامت بین‌المللی نبوده و علی اصغر انصاری -معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران-هم اخیرا اعلام کرده است که برنامه‌های در دست اقدامی برای راه‌اندازی مراکز توزیع محتوا (CDN) در کشور داریم. شبکه‌های توزیع محتوا با هدف محلی کردن ترافیک، افزایش کیفیت سرویس اینترنتی و صرفه‌جویی در مصرف پهنای باند راه‌اندازی می‌شود.

وی همچنین گفت: با وجود مراکز CDN امکان مدیریت میزان پهنای باند مصرفی وجود دارد.

انصاری افزود: مراکز توزیع محتوا افزایش کیفیت سرویس و صرفه‌جویی در پهنای باند را به دلیل محلی کردن سرور ترافیک به همراه خواهند داشت.

او از امکان حضور مراکز توزیع محتوای بین‌المللی با هدف انتقال میزبانی‌های خارج از کشور به ایران خبر داد و گفت: در صورت حضور CDN‌های بین‌المللی در ایران می‌توان شرایط میزبانی سایت‌های پربازدید غیر ایرانی را در داخل کشور فراهم کرد.




موضوع مطلب :

ارسال شده در: پنج شنبه 95 بهمن 14 :: 1:29 صبح :: توسط : علی

 
درباره وبلاگ
لوگو

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 184993





 
 
filesell