filesell
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مقاله+آموزش+اخبار تازه ها
 

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا گفت :پلیس فتا ناجا در هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی موبایلی خارجی صفحه رسمی ندارد و صفحات موجود از سوی برخی کاربران ایجاد شده ، جعلی است.


سرهنگ علیرضا آذردرخش با اشاره به افزایش تعداد صفحات جعلی با نشان پلیس فتا در شبکه‌های اجتماعی گفت: اخیراً در شبکه اجتماعی تلگرام نیز یک صفحه تحت عنوان پلیس فتا ایجاد شده است که ارتباطی با پلیس فتا ندارد.

وی به کاربران شبکه اجتماعی تلگرام هشدار داد: که در دام گردانندگان این صفحه نیفتند و برای دسترسی به هشدارها و اطلاعات لازم در خصوص پلیس فتا حتما به سایت پلیس فتا به آدرس http://www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

آذردرخش ادامه داد: سایت‌های مرتبط با پلیس فتا در سمت چپ منو بار سایت پلیس قرار دارد و کاربران با کلیک بر روی آنها به سایت‌های دیگر پلیس فتا دسترسی پیدا می کنند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه متاسفانه شاهد هستیم که برخی از این شبکه های اجتماعی از آرم، تصاویر، عنوان و سمت شاغلین در پلیس فتا سوءاستفاده می کنند، گفت: این سوء استفاده برای این است تا گردانندگان این صفحات خود را برای دیگر کاربران صفحه ای رسمی معرفی نمایند و از این طریق بتوانند سوء استفاده نمایند.

سرهنگ آذردرخش با بیان اینکه کاربران شبکه های اجتماعی تلفن همراه مراقب باشند و به هیچ عنوان تحت تاثیر این صفحات قرار نگیرند، افزود: پلیس فتا به کاربرانی که اقدام به راه اندازی صفحه در شبکه های اجتماعی تلفن همراه و دیگر شبکه های اجتماعی می کنند هشدار می‌دهد که این کار جرم است و برابر قانون با مجرمان برخورد می‌شود.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا در توصیه به کاربرانی که از نام پلیس فتا سوء استفاده می کنند، گفت: برابر ماده 555 مجازات اسلامی بخش تعزیرات، هر کس بدون سمت رسمی یا اذن از طرف دولت خود را در مشاغل دولتی اعم از کشور یا لشگری و انتظامی که از نظر قانون مربوط به او نبوده است دخالت دهد یا معرفی نماید به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم خواهد شد و چنانچه برای دخالت یا معرفی خود در مشاغل مزبور، سندی جعل کرده باشد، مجازات جعل را نیز خواهد داشت.

سرهنگ آذردرخش با بیان اینکه برخی کاربران به خاطر جهل به قانون از نام و نشان پلیس فتا سوء استفاده می کنند، اعلام کرد: جهل به قانون رافع مسئولیت نیست و از این کاربران خواست تا در اسرع وقت نسبت به حذف این صفحات از شبکه های اجتماعی موبایلی اقدام نمایند. در غیر این صورت و ادامه فعالیت آنها در این صفحات، با توجه به مجرمانه بودن فعالیت این کاربران، از سوی پلیس فتا شناسایی شده و به محاکم قضایی معرفی می شوند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا همچنین در توصیه به کاربران فضای مجازی گفت: تنها مرجع ارتباطی پلیس با کاربران این فضا و کاربران با این پلیس، سایت پلیس فتا به آدرس http://www.cyberpolice.ir است. لذا کاربران به هیچ عنوان فریب دیگر سایت ها و صفحات موجود در شبکه های اجتماعی تلفن همراه را نخورده و نسبت به پیام های این صفحات بی توجه باشند.

این مقام مسوول افزود : این صفحات از سوی مجرمان سایبری برای سوء استفاده از نام و نشان پلیس فتا ایجاد می شود، لذا کاربران به هیچ عنوان فریب این سایت ها و صفحات را نخورند و به آنها اعتماد نکنند.

وی به کاربرانی که از نام و عنوان پلیس فتا سوء استفاده می کند، هشدار داد: از انتشار شایعات در فضای سایبر خودداری کنند چرا که در صورت تکرار و گزارش هموطنان، پلیس فتا پس از شناسایی این کاربران، آنها را به اتهام سوء استفاده کنندگان از نام و عنوان این پلیس و تشویش اذهان عمومی به محاکم قضایی معرفی می کند.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا در انتها از هموطنان عزیز خواست در صورت مواجه با هر گونه مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارش مردمی با ما در میان بگذارند./میزان




موضوع مطلب :

ارسال شده در: پنج شنبه 95 بهمن 14 :: 1:28 صبح :: توسط : علی

 
درباره وبلاگ
لوگو

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 184991





 
 
filesell