filesell
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مقاله+آموزش+اخبار تازه ها
 

شامل موضوعات:
1-جایگاه امر به معروف ونهی از منکر در قرآن
2- جایگاه امر به معروف ونهی از منکر در روایات
3- ارائه راه کارهای گسترش امر به معروف ونهی از منکر در جامعه
4- ارائه راه کارهای گسترش امر به معروف ونهی از منکر در آموزش وپرورش

...

موضوع: جایگاه امر به معروف ونهی از منکر در قرآن
چکیده تحقیق:
هدف این تحقیق بررسی آیات و روایات وارده در خصوص موضوع امر به معروف و نهی از منکر و استخراج اهمیت، جایگاه، مراحل و شرایط  آن میباشد.در این مقاله به معنای لغوی امر به معروف ونهی از منکر واهمیت آن در قرآن  پرداخته شده است.
مقدمه :
حمد وسپاس خداوندی را که اول امر به معروف وناهی از منکر اوست ودرود بر همه انبیا وفرشتگان ورسولان وسلام برفاطمه زهرا (س) ودو فرزند گرانقدرش که یکی با صلح ودیگری با جنگ از مرز اسلام پاسداری کردند، مخصوصاً امام حسین که با عمل خویش برقامت امر به معروف ونهی از منکر ردای افتخار وعظمت پوشانیدوبر ذریه پاکش به ویژه برخاتم آنان مهدی (عج) که تحقق اکمل این فریضه است.
         اهمیت وضرورت تحقیق:
      ارزش و اهمیتی که در مکتب مقدس اسلام به امر به معروف و نهی از منکر داده شده است و انسانها را مسؤول یکدیگر و نیز مسؤول  دین خویش دانسته است در دیگر ادیان و مکاتب یا وجود ندارد یا چنان اهمیتی برایش قائل نشده است. در بین اصول اسلامی از جایگاه رفیع و بلندمرتبهای برخوردار بوده و مورد توجه و عنایت ویژهی حق تعالی و پیشوایان دینی(ع) میباشد به طوریکه در جامعهی اسلامی از صدر اسلام، پیامبر گرامی اسلام(ص) و یاران و اصحاب ایشان و نیز پیشوایان معصوم(ع) از امر به معروف و نهی از منکر در جهت پاسداری از اصول مکتب به مثابه مؤثرترین ابزار و نیز یک تکلیف الهی بهره گرفتهاند. مسلمانان آن را وظیفهی الهی خود دانسته و به اجرای این فریضهی بزرگ پایبند بوده و اهمیت خاصی برای آن قائل بودهاند.
جمع آوری اطلاعات :بررسی ...

موضوع: جایگاه امر به معروف ونهی از منکر در روایات
مقدمه:امربه معروف ونهی ازمنکر ، رمز پایداری و برپایی دستورات الهی ، وشور ونشاط جامعه اسلامی است . با امربه معروف ونهی از منکر بی تفاوتی ازمیان مردم مسلمان برداشته می شود و همه افراد در برابر یکدیگر مسوول شناخته می شوند . همه دستورات الهی برای خوشبختی وسعادت انسانها آمده است واین سعادت زمانی رخ می نمایاند که بایدها و نباید های الهی عمل شود . با امر به معروف و نهی از منکر به یکدیگر یاد ...

تعداد صفحات:10
فرمت:docx
قابل ویرایش

 

دانلود




موضوع مطلب :

ارسال شده در: جمعه 97 آذر 23 :: 12:3 صبح :: توسط : علی

 
درباره وبلاگ
لوگو

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 14
کل بازدیدها: 185073





 
 
filesell